Al tientallen jaren is lichtmastreclame niet meer weg te denken uit het straatbeeld van Eindhoven. Honderden MKB-ondernemers van groot tot klein in Eindhoven kiezen voor het gebruik van lichtmastreclame als vorm van buitenreclame om hun vindbaarheid te verbeteren, hun regionale naamsbekendheid te vergroten, nieuwe klanten aan te trekken en hun omzet te verhogen.
Bekende bedrijven uit de regio die van deze vorm van buitenreclame in Eindhoven gebruikmaken zijn onder andere DAF, Washin7, Pizzani, Albert Heijn van Doormalen, Toi-Toys, Hotel The Match, Slaapstudio Stijn, Bakkerij Bekkers en vele andere bedrijven uit de regio Eindhoven. Een aantal van deze bedrijven zijn met lichtmastreclame ook te zien in andere gemeenten, die deel uitmaken van Metropoolregio Eindhoven, zoals bijvoorbeeld Veldhoven, Best, Eersel en Helmond.
Hier zijn vijf voordelen van lichtmastreclame:
1. Niet weg te zappen
Aanwezigheid in het straatbeeld is er altijd bij buitenreclame. De kracht van dit mediumtype is dat je het niet kan wegzappen, wegklikken, omslaan of uitzetten. Een belangrijk voordeel van buitenreclame is dat het zowel landelijk als zeer lokaal ingezet kan worden. Je kunt reclameborden strategisch plaatsen op locaties waar je doelgroep langskomt of in de nabijheid van je bedrijf.
Als je lokaal reclame wilt maken, kun je ervoor kiezen om dit eenmalig of tijdelijk voor een aantal weken te doen. Bijvoorbeeld door een advertentie in de lokale krant te plaatsen, een spotje te kopen bij een lokaal radiostation of paginabreed te adverteren in een (b2b) magazine. Deze tijdelijke, campagnematige vormen zorgen ervoor dat de potentiële klant slechts kort in aanraking komt met je boodschap. Lichtmastreclame daarentegen is het hele jaar door dag en nacht zichtbaar en kan niet weggezapt worden. Een voorbijganger zal het bord in eerste instantie misschien alleen scannen, maar naarmate er meer contactmomenten zijn, zal het steeds vaker bewust of onbewust opvallen, waardoor het snel 'top of mind' wordt bij de passant. Dit biedt een kans om gebruik te maken van de kracht van herhaling; plaats de lichtmastreclame op strategische locaties in de buurt van jouw bedrijf, winkel of vestiging.
2. Grotere naamsbekendheid en vertrouwen door betere zichtbaarheid
De permanente factor van lichtmastreclame is een van de redenen waarom het leidt tot een grotere naamsbekendheid voor je bedrijf. Met lichtmastreclame plaats je op een drukke en strategische locatie een extra visuele 'voordeur', waardoor mensen zien waarvoor ze bij jou terecht kunnen, of het nu een dierenwinkel, tandartsenpraktijk, McDonald's Drive Thru is of een restaurant met uitzicht over heel Eindhoven. Buitenreclame is een onmisbaar medium voor bedrijven in de detailhandel, horeca, eerstelijnszorg, zakelijke dienstverlening, automotive, maar ook voor 'beroepen van vertrouwen' zoals notarissen, advocaten, makelaars en begrafenisondernemers. Door de beeltenis van de desbetreffende ondernemer op het lichtmastreclame bord, wordt deze ondernemer bewust of onbewust bekend en een vertrouwd gezicht. Dat schept vertrouwen. Passanten in de regio Eindhoven zien dat de ondernemer professioneel en serieus werkt aan de uitstraling van de onderneming. Dit geldt niet alleen voor potentiële klanten, maar ook voor bestaande klanten, die het als een bevestiging zien.
3. Lichtmastreclames trekken meer aandacht
Lichtmastreclame hangt in de regel 4,5 meter boven de weg en 3,5 meter boven de berm. De dubbelzijdige borden hangen er het hele jaar door, dag en nacht en zijn van beide weghelften te zien. En de borden veranderen niet wekelijks, zoals de posters in de vitrines van de bushokjes. Dat zorgt ervoor dat deze uitingen een vertrouwd en consistent beeld worden op je dagelijkse route. Als je meer in het oog springt met je reclame, heb je dus ook een groter bereik.
Een interessant feit is dat we buitenshuis ‘wakkerder’ zijn en alerter op onze omgeving reageren. Dit komt doordat we buiten meer prikkels en gebeurtenissen tegenkomen die ons kunnen beïnvloeden. Buiten is er gewoon meer om op te reageren. Daarom zijn we vele malen oplettender. Deze alertheid maakt offline reclame een krachtig instrument voor merken.
4. Buitenreclame Eindhoven: Goede locaties voor reclame in de Lichtstad
Lichtmastreclame is ideaal om een moeilijk vindbare locatie zichtbaarder te maken, een nieuwe zaak bekender te maken, jouw bedrijf te onderscheiden van de concurrentie, vertrouwen te creëren op straat, of impulsbezoek te stimuleren. In Eindhoven, de belangrijkste technologiestad van Nederland, zijn er genoeg doorgaande wegen waar lichtmastreclame aan de lichtmasten gemonteerd kan worden. Denk aan alle straten in de stadsring Eindhoven, ook wel de Rondweg, genoemd. Ook op de vele zijwegen van de Rondweg zoals de Boschdijk en de Noord Brabantlaan rijden dagelijks duizenden passanten, net zoals op andere drukke doorgaande wegen: Eindhovenseweg, Flight Forum en Sterrenlaan. Op zoek naar buitenreclame Eindhoven? Zoals u kan lezen zijn er genoeg mogelijkheden voor buiten adverteren in de verschillende stadsdelen van Eindhoven. Natuurlijk is de locatie van het bord een belangrijke factor, maar vergeet ook niet de uiting op het dubbelzijdige bord. Deze maakt ook onderdeel uit van het succes. Een korte, simpele en bondige uiting is het meest effectief.
5. Effectieve navigatiepunten
Lichtmastreclame kan ook dienen als navigatiepunt. Door lichtmastreclame op strategische locaties te plaatsen, kun je mensen letterlijk naar je bedrijf leiden. Dit is bijzonder nuttig voor moeilijk vindbare locaties, nieuwe vestigingen, het stimuleren van impulsbezoek, of wanneer je bedrijf is gevestigd in een rustige straat met weinig verkeer. Overweeg daarom zeker om lichtmastreclame op te nemen in je marketingstrategie. Neem contact op met NPB, aanbieder van lichtmastreclame in Eindhoven, om interessante buitenreclame locaties te ontdekken en profiteer van de vele voordelen die lichtmastreclame biedt voor lokaal adverterende bedrijven. Dit kan een zeer effectief middel zijn om potentiële klanten naar je bedrijf te trekken en je omzet te vergroten.