Stichting DRIP, een ambitieuze organisatie met als missie om alle kinderen in Eindhoven de kans te bieden om te sporten, kondigt haar lancering aan tijdens de Dutch Design Week op het Ketelhuisplein.

Het initiatief, opgericht door jeugdtrainer Jochem Goedhals en mede-oprichters Gerbrand Kruijssen, Erik Frey en Frank van den Ende, streven ernaar om sportkleding en -attributen beschikbaar te stellen voor ieder kind, ongeacht hun financiële situatie.

Jochem Goedhals, jeugdtrainer en mede-oprichter van Stichting DRIP 040, benadrukt het belang van dit initiatief: ”Als jeugdtrainer van een voetbalploeg zag ik kinderen die te kleine schoenen droegen en in versleten kleding trainden. Het inspireerde mij om iets te doen. Samen met mede-oprichters hebben we Stichting DRIP opgericht om gelijke kansen voor alle kinderen te creëren, niet alleen in termen van fysieke spullen, maar ook in termen van geluksmomenten.”

Tijdens DDW kunnen bezoekers de DRIP zeecontainer bezoeken. Daar kan onder meer gebruikte sportkleding worden gedoneerd. Verder is er een zogeheten subsoccer competitie, en kan het verhaal van DRIP in een mini-bioscoop worden bekeken. Sinds de uitbraak van de coronapandemie is er een zorgwekkende afname in het aantal sportende kinderen in Nederland, zo is de ervaring. De drempels om te gaan sporten worden steeds hoger, deels als gevolg van economische uitdagingen die gezinnen ervaren. Jochem Goedhals voegt hieraan toe: ”DRIP wil deze drempels verlagen en kansen bieden aan kinderen die anders misschien niet kunnen deelnemen aan sport.”

Jochem Goedhals nodigt Eindhovenaren van harte uit om tijdens de Dutch Design Week naar het Ketelhuisplein te komen en deel te nemen aan dit initiatief: ”Ruim eerst je kledingkast op en selecteer de kleding die je kunt missen. Samen kunnen we het verschil maken en ervoor zorgen dat alle kinderen in Eindhoven de kans krijgen om te sporten.”