PSV is na een geslaagd trainingskamp helemaal klaar voor de tweede seizoenshelft. Twee keer werd er gelijkgespeeld tegen de Braziliaanse topploegen Corinthians en Fluminense. Sam Lammers was de grote man met twee doelpunten en liet zien helemaal klaar te zijn voor de concurrentiestrijd met winteraankoop Maximiliano Romero.

De jonge spits beseft terdege dat hij nu alle schroom van zich af moet gooien wil hij echt doorbreken in Eindhoven. Wellicht is het zelfs beter voor zijn ontwikkeling als hij de tweede seizoenshelft wordt uitgeleend aan een andere ploeg uit de eredivisie. Een vaste basisplaats zodat hij veel minuten maakt, is hetgeen dat de spits uit de eigen jeugd nodig heeft om de volgende stap te zetten. Wat dat betreft is het jammer dat Sparta onlangs koos voor AZ’er Fred Friday.

De ploeg van Dick Advocaat wilde niet afwachten tot het slot van de transfermarkt, want dan kon er pas gesproken worden met PSV over een uitleenbeurt. Hopelijk komt er alsnog een club waar hij de nodige vlieguren kan maken. Philip Cocu beschikt ondertussen over een volledig fitte selectie in aanloop naar de wedstrijd tegen Heracles. Alleen Locadia is langdurig uit de roulatie. De spelers van PSV zullen in het restant van de competitie in actie komen met PSV Energie op de achterzijde van het shirt. Het is een poging om fans te mobiliseren om gas en stroom af te nemen van hoofdsponsor energiedirect.nl.

Niet geheel toevallig valt de uitbreiding van het sponsorpakket samen met de evaluatie van het hoofdsponsorschap van het bedrijf bij PSV. Als de fans massaal waren overstapt op de diensten van het bedrijf, dan was het lanceren van PSV Energie niet nodig geweest. Blijkbaar hebben supporters niet de binding met de huidige geldschieter die ze in het verleden hadden met Philips. Dat is wél het doel van commerciële directeur Frans Janssen. Hij wil dat de band tussen de fans en de sponsors hechter wordt, zodat geldschieters meer voordeel kunnen halen uit het sponsorschap van de club.