Vitalis zet zich te allen tijden in om, op creatieve wijze én binnen de richtlijnen van het RIVM, geluksmomenten bij ouderen te creëren. Voorop staat hierin natuurlijk het contact met dierbaren en familieleden.
EINDHOVEN - Naast het ontvangen van de kaartjes/brieven, het beeldbellen en het (bij speciale gelegenheden) inschakelen van een hoogwerker, zijn ze op een aantal locaties ook gestart met het ‘intelligent’ ontvangen van bezoek (op afspraak) buiten de locatie. Dit om de kans op besmettingen zoveel mogelijk te beperken. Vitalis Brunswijck heeft in de tuin een plek gecreëerd waar familie ‘over het hek’ met de bewoners kan praten. Vitalis Peppelrode bouwde zelfs een geheel nieuwe ‘voordeur’, waar familie door een glasplaat kan praten met bewoners.
Op locatie Engelsbergen vindt bezoek plaats via het raam in de (voorheen) centrale ontmoetingshal. Familieleden die een intelligent (buiten) bezoek willen, kunnen een verzoek indienen bij het zorgteam op locatie. Zij doen hun best om, op afspraak, een bezoek te bedenken áls de locatie én de situatie zich hiervoor leent.